Torstaitilaisuuksien kuvia vuodelta 2019

Joensuun senioreiden torstaitilaisuudessa 24.1.2019 Anna-Maija Pitkänen Pohjois-Karjalan Muisti ry:sta piti meille toiminnallisen muistituokion. Kovasta pakkasesta (-23) huolimatta paikalla oli 62 senioria. Tilaisuuden aluksi kuulimme Lauri Loddersin taidokasta viulun soittoa.

Joensuun senioreiden torstaitilaisuudessa 7.2.2019 Joensuun kaupunginorkesterin edustajat esittelivät orkesterin toimintaa. Mukana olivat intendentti Marjo Vattulainen, markkinointipäällikkö Annika Huotari ja orkesterijärjestäjä-nuotistonhoitaja Seppo Tiensuu. Sari Kaasinen oli estynyt tulemasta. Tilaisuuden aluksi kuulimme Katrin Commentsin esittämiä kansanlauluja. Inkeri piti meille jumppatuokion.

Joensuun senioreiden torstaitilaisuudessa 21.2 kuulimme sotakamreeri Rauno Suhonen mielenkiintoisen ja asiantuntevan esityksen Hakaristit ja punatähdet Pohjois-Karjalan taivaalla. Tilaisuuden aluksi kuulimme viulumusiikkia. Sitä esittivät Miranda Ojanen ja Laila Lesonen konservatoriolta. Heitä säesti Jaroslava Kotorova.

Senioriporukallamme oli ilo saada vieraaksi torstaitapaamiseen 21.3. Tuula-Liina Varis, sopivasti juuri Minnan Canthin 175-juhlaviikolla. Tuula-Liina kertoi kirjailijaurastaan ja mihin kaikkeen lapsuuden kodissa alkanut innokas lukeminen ja päiväkirjakirjoittaminen ovat hänet johtaneetkaan. Tilaisuuden aluksi kuulimme Bärna Idikutin ja Pauliina Martikaisen pianonsoittoa. Mukana tässä torstaitilaisuudessa oli 56 kuulijaa.

Torstaitilaisuudessa 2.5.2019 vierailimme Joensuun bunkkerimuseolla Marjalassa. Oppaana meillä oli sotakamreeri Rauno Suhonen. Mukana oli liki 70 senioria. Joensuun puhallinorkesterin torviseitsikko toivotti meidät tervetulleiksi ja sotilaskotisisaret tarjosivat kahvit ja munkit.

Vietimme kevätjuhlaa 16.5.2019 Onttolan rajasotilaskodissa. Paikalla oli n. 70 senioria. Meidät vastaanotti soittokunta. Kahvihetken jälkeen komentaja Vesa Blomqvist piti mielenkiintoisen esitelmän rajaturvallisuudesta. Rajavartiolaitos täyttää tänä vuonna 100 vuotta.

Kaupunginjohtaja Kari Karjalainen oli vieraanamme torstaitilaisuudessa 21.11.2019. Karjalainen käsitteli Joensuun tulevaisuuden näkymiä.

Torstaina 5.12. UEF:n rehtori Harri Siiskonen käsitteli aihetta yliopisto - kasvun ja sivistyksen tekijä.

Vietimme joulujuhlaa ravintola Eliaksessa 12.12.2019. Ensin kuulimme konservatorion opiskelijoiden Eeli Tervon, Lauri Loddersin ja Manne Korhosen soittoa. Heitä säesti konservatorion rehtori Otto Korhonen. Söimme joulupuuroa, nautimme kahvit ja tortut. Välillä laulettiin joululauluja. Lopuksi tutustuimme ortodoksisen kulttuurikeskuksen näyttelyyn ja Pyhän Johannes teologin kirkkoon. Meitä oli mukana n. 70 senioria. Oli mukava tapahtuma.