************************************************************

Nyt saatavilla rajoitettu erä mainioita digioppaita!
Seniorin tietokoneopas (Windows 10) - Ulla Sannikka
Suosittu tietokoneopas on päivitetty kosketusnäyttöaikaan! Seniorin tietokoneopas osoittaa, että tietokoneen käytön ei tarvitse olla vaikeaa. Kirjassa kerrotaan käytännönläheisesti ja havainnollisesti, mitä kaikkea mukavaa ja hyödyllistä tietokoneella voi tehdä – ja miten helposti. Lukija oppii muun muassa kirjoittamaan, käyttämään sähköpostia ja käymään keskusteluja Internetin välityksellä.

Uudistetussa painoksessa käyttöjärjestelmänä on Windows 10, ja huomioon on otettu myös kosketusnäytölliset laitteet. Sosiaalisen median palveluista tutustutaan niihin, jotka helpottavat yhteydenpitoa esimerkiksi sukulaisten välillä ja auttavat valokuvien jakoa ystäville sekä tuovat joustavuutta omien asioiden hoitamiseen. Internetin käyttöopastus saa runsaasti tilaa ja samalla kiinnitetään huomio tärkeisiin tietoturva-asioihin.

Hinta: 26,5 € / kpl (ovh. 45 €)
Lue lisää ja tilaa seuraavan osoitteen takaa: https://shop.senioriliitto.fi/shop-ja-lahjat/seniorin-tietokoneopas/

Seniorin älypuhelinopas - Ulla Sannikka
Kirja on senioreille suunnattu perusopas älypuhelimen käyttöön. Teoksessa käydään läpi kaksi yleisintä käyttöjärjestelmää: Android ja iOS.

Lukija opastetaan älypuhelimen turvalliseen käyttöön. Käsiteltävänä ovat muun muassa puhelimella soittaminen ja viestittäminen, pankkipalveluiden käyttö, valokuvien ottaminen ja jakaminen sekä tavallisimmat pikaviestipalvelut. Lisäksi tutustutaan tavallisimpiin sovelluksiin, kuten kartta- ja reittipalveluihin sekä uutisten seuraamiseen puhelimen avulla.

Hinta: 36,5 € / kpl (ovh. 39 €)
Lue lisää ja tilaa seuraavan osoitteen takaa: https://shop.senioriliitto.fi/shop-ja-lahjat/seniorin-alypuhelinopas/

Parhain terveisin,
Kansallinen senioriliitto ry
Verkkokaupan tuotto käytetään senioreiden sosiaalista turvallisuutta ja hyvinvointia edistävään toimintaan.
***************************************************
Kansalaisaloite päiväkuntouksen muuttamisesta lakisääteiseksi

Käykäähän laittamassa kannatuksenne uudelle kansalaisaloitteelle:

*******************************************************

Siun soten palveluohjaus järjestää keskiviikkona 13.11.2019 Teknologiapalvelut kotona asumisen tukena -tapahtuman. Tapahtuman aikana voit tutustua Siun soten tarjoamiin teknologiapalveluihin ja niissä hyödynnettäviin ratkaisuihin sekä palvelujen myöntämisen perusteisiin. Esillä ovat lääkeautomaatti, kuvapuhelin ja erilaisia kodin turvalaitteita kuten turvapuhelin, paikannettava turvakello, vuodeanturi sekä palo- ja häkävaroitin. Voit myös tutustua Omaolon oire- tai palveluarvion täyttämiseen verkossa ja saada tietoa siitä, miten arvio käsitellään Siun sotessa, jotta asiakas saa tarvitsemansa avun tai palvelun. Tapahtuma järjestetään Seniorineuvonta Ankkurissa, osoite on Rauhankatu 1 A, Joensuu. Tutustumaan voit tulla klo 10-14 välillä.