Torstaitilaisuudet

Kevätkauden 2024 Torstaitilaisuudet kerhotalo Ruplalla, Sairaalakatu 27 , HUOM!  klo 12.30 -14.00

18.1. Lausuja Elsi Komu: "Viksua elämää", Sinikka Nopolan hämäläistarinoita

1.2.   Sotakamreeri Rauno Suhonen: Kovan kohtalon pommikone JK-254

15.2. Antti Rauvola ja "Maahanmuuttajat Joensuussa"-yhteiskeskustelu

7.3.  Yhdistyksen kevätkokous

21.3. Poliisin edustaja: Seniorikansalaisten turvallisuus / huijaukset

4.4.  Hyvinvointialuejohtaja Kirsi Leivonen: P-K:n hyvinvointialueen toimintavalmius

18.4. Kaupunginjohtaja Jere Penttilä: Joensuun tulevaisuus

15.5. Kevätjuhla

Jatkamme omakustanteisia lounastapaamisia kunkin kuukauden 2. j 4. keskiviikkona ravintola Usvassa, Kauppakatu 44.  Ensimmäinen ruokailu 10.1. klo 13. Tervetuloa nauttimaan lounasta ja tapaamaan tuttuja!

Menneistä torstaitilaisuuksista:

Kuntakehityspäällikkö Seppo Tiaisen esitelmä Pohjois-Karjalan kuntataloudesta 16.11.2023: (klikkaa alla olevia linkkejä)

Konservatorion oppilasyhtye esitti syyskokouksen 2022 alussa varsin taidokkaasti tuttuja sävelmiä. Yhtyettä ohjasi Hans Lodder.
Syyskokouksen 2022 puhetta johti Timo Nevalainen ja sihteerinä toimi Riitta Flinkman.
Syyskokouksen 2022 lopussa yleisöä laulattivat puheenjohtaja Antti Multala ja hallituksen uusi jäsen Antti Rauvola.

Joensuun unelmavuosi 2023

Torstaitilaisuudessa 6.10.2022 Anna-Maria Kupiainen Joensuun kulttuuripalveluista kertoi, minkälaisia suunnitelmia on tehty Joensuun Unelmavuodelle 2023.

Hän mainitsi mm. viikolla 10 pidettävästä Seniori-iltapäivästä, ilmaisista tansseista, toritapahtumista ja taidetupsahduksista. Lisää ideoita ja toiveita voi kuka tahansa esittää vaikkapa projektin nettisivujen kautta: www.unelmavuosi.fi

Anna-Maria Kupiainen kertoi tulevasta kulttuurin Unelmavuodesta 2023.
Joensuun konservatorion vt. viulunsoiton opettaja Laraine Kaizer-Viazovtsev esiintyi syksyn 2022 ensimmäisessä torstaitilaisuudessa.
Arto Pippuri laulatti kansakoululauluja torstaitilaisuudessa 6.10.2022

Puurojuhla 9.12.2021

Yhdistyksen perinteinen puurojuhla pidettiin Joensuussa 9.12.2021. Kuutisenkymmentä osallistujaa sai nauttia puuron lisäksi konservatoriolla opiskelevien sisarusten musiikkiesityksestä sekä puheenjohtaja Antti Multalan vetämän varttuneemman yhtyeen jouluisista sävelmistä.

Syyskokous 18.11.2021

Syyskokoukseen 18.11.21 osallistui 15 yhdistyksen jäsentä ja päätettävänä olivat perinteiset vuoden vaihdetta ennakoivat asiat.

Ennen kokousasioita kuitenkin luovutettiin ansiomerkit kauan yhdistyksen hyväksi pyyteettömästi työskenneille jäsenille: Senioriliiton pronssinen ansiomerkki Pirkko Tolvaselle, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠50-vuotisjuhlamitali Kalevi Kalkakselle, Ulla Mikkolalle ja Pekka Tuhkaselle. Onnittelut heille!

Yhdistyksen puheenjohtajana valittiin jatkamaan Antti Multala, joka jo vuoden verran tätä tehtävää oli hoitanut. Hallituksen jäsenten määrä pieneni yhdellä seitsemään; valituksi tulivat samoin viime vuodelta tutut nimet: Riitta Flinkman, Matti Hokkanen (Lieksa), Anni Honkanen, Anna-Maija Luukas (Tohmajärvi), Taito Mastola ja Ritva Pykäläinen. Lisäksi hallituksen työskentelyyn osallistuu ulkopuolisena henkilönä Pertti Vainionpää.

Jäsenmaksua päätettiin korottaa viidellä eurolla 25:een; muutoin hallituksen esittämä talousarvio ja toimintasuunnitelma hyväksyttiin.