Hallituksen blogi

Hyvät seniorit

Hyvää alkanutta vuotta 2020!

On tullut aika kiittää yhdistyksemme jäseniä aktiivisesta toiminnasta viime vuoden aikana. Saimme kuulla mielenkiintoisia esityksiä torstaitilaisuuksissa, osallistua mukaville matkoille ja olla mukana monenlaisessa kerhotoiminnassa. Tällä samalla linjalla jatkamme myös tänä vuonna.

Kevätkauden torstaitilaisuuksien aiheet löytyvät jo täältä nettisivuilta. Kuten huomaatte, ohjelma on hyvin moninpuolista. Monet torstaitilaisuuksien aiheista liittyvät omaan maakuntaamme sekä Joensuuhun. Lisäksi kuulemme esitykset kunnallishallinnon ja elinkeinoelämän edunvalvonnasta. Jatkamme paikallisten kulttuurihenkilöiden esittelyä, samoin kuin paikallisten oppilaitosten esittelyä. Toivotamme kaikki tervetulleiksi torstaitilaisuuksiin.

Kerhotoiminnalla on keskeinen sija yhdistyksemme toiminnassa. Sopivan kerhon löytäminen tukee jokaisen omaa hyvinvointia, lisää ihmisten keskinäistä yhteydenpitoa ja sitä myötä on tärkeä tekijä yksinäisyyden torjunnassa. Eri puolella Suomea senioriyhdistyksissä on mitä erilaisimpia kerhoja, oikeastaan vain mielikuvitus on rajana. Tässä muutamia esimerkkejä erilaisista harrastekerhoista: käsityö, askartelu, historia, viinit, puutarhanhoito, pelit, kielet, valokuvaus, voimistelu, allasjumppa, muisti, terveys, lounastapaamiset. Toivoisimme toimintaamme lisää kerhoja. Se edellyttää kerhovetäjien löytymistä. Jos olet halukas ottamaan vetovastuun jonkin kerhon toiminnasta, ota rohkeasti yhteyttä.

Pyrimme kehittämään yhdistyksemme tiedotustoimintaa niin, että tiedotustoimintamme tavoittaisi kaikki jäsenemme. Tämän hetken tiedotuskanaviamme ovat kirjallinen toimintakalenteri, nettisivut, facebook, sähköposti ja Patina. Lisäksi tiedotamme torstaitilaisuuksista sanomalehti Karjalaisessa.

Vielä yksi asia: puheenjohtajamme Pertti Vainionpää on ilmoittanut, ettei jatka puheenjohtajan tehtävissä enää kevään 2020 jälkeen. Kevätkokouksen tehtävänä on löytää yhdistyksellemme uusi puheenjohtaja.

Toivotan teille kaikille onnellista, mielenkiintoista ja aktiivista vuotta 2020.

Anneli Airola, tiedottaja