Retket ja matkat

VARKAUDEN TEATTERIMATKA ON PERUUTETTU, KOSKA OSALLISTUJIA EI OLLUT TARPEEKSI.

Teatterimatka Varkauteen ”Myrskyluodon Maija” lauantaina 23.11.2019

Teatterimatkan sijaan Pohjolan matka tarjoaa meille Johanna Rusanen-Kartanon konserttia Valamossa.

Oopperakohtauksia luostarissa -konsertti valloittaa Valamon luostarin kulttuurikeskuksen marraskuussa.
Opperamusiikin saloihin johdattaa upeaääninen sopraano Johanna Rusanen-Kartano yhdessä pianisti Pami
Karvosen kanssa.

Ajankohta: 23.11.2019.

Matkaohjelma

Bussikuljetus Heinävedelle, jonne saapuminen n. klo 13.30. Klo 14.00 lounas noutopöydästä luostarin Trapesa
ravintolassa. Lounaan lämminruokavaihtoehtoja täydentää salaattipöytä, josta löytyy aina myös luostarin omaa
hapankaalia. Lounaan jälkeen omatoimista aikaa tutustua esim. Valamon kauppaan. Pienen myymälän hyllyiltä
löytyy kattava valikoima ortodoksiseen elämäntapaan liittyviä tuotteita mm. käsin maalattuja ikoneita,
rukousnauhoja, postikortteja, Valamossa valmistettuja mehiläisvahatuohuksia, luostariteetä ja paljon muuta.
Valikoimassa on myös paljon erilaisia lahja- ja koriste-esineitä sekä makeisia. Luostari alueelta löytyy myös
viinimyymälä. Valamon jälkiruoka-, kuohu-, puna- ja valkoviinit sekä liköörit ovat kaikki kypsyneet ja saaneet
luonteensa luostarin rauhassa ja hiljaisuudessa.
Oopperakonsertti Valamon kulttuurikeskuksessa alkaa klo 16.00. Konsertin jälkeen paluu lähtöpaikkakunnille.
Hintaan sisältyy
- bussikuljetus
- lounas noutopöydästä
- konserttilippu
Huom! Sekä miesten että naisten toivotaan pukeutuvan kaikkialla luostarin alueella niin, että asu peittää ainakin
polvet ja olkapäät.

Hinta 75 euroa.

Ilmoittaudu Anneli Airolalle 18.10.2019
mennessä: anneli.airola@hotmail.com tai 050 4043117. Ilmoita osoitteesi ja puhelinnumerosi, koska matkatoimisto laittaa laskun.

****************************************************************

Jokiristeily Euroopassa – Historian ja kulttuurin Tonava, 7 yötä Matka-aika 27.4. – 4.5.2020 maanantai - maanantai

Ryhmän koko min. 16 henkilöä

Matkan hinta 2 238 € / henkilö / hytti 1.kannen etu- tai peräosan hyteissä 2 346 € / henkilö / hytti 1.kannen keskiosan hyteissä hinnat alkaen Joensuusta